mirrow

Direktlänk till inlägg 11 oktober 2015

Kärleken

Av Marie Philaldén - 11 oktober 2015 16:25


Kärleken är det vackraste som finns.


Den största kärleken har jag redan fått.

Mina tre mirakel i livet.


Dagen ni föddes var den största händelsen.

Känna er hud mot min, höra er röst, känna er lukt, pussa er på huvudet.

Första ögon kontakten mellan oss. Det är så otroligt magiskt att det går knappt beskriva med ord.

Den kärleken kommer aldrig att dö, inte ens när jag slutat andas.


Det finns mammor som inte känner ett band eller kärlek till sina barn.

Jag kommer aldig någonsin förstå, hur kan man känna hat mot något som vuxit i nio månade i kroppen.

Känt alla sparkar, varje rörelse, samhörigheten.

Om det inte finns den naturliga delen att bli mamma så varför bli gravid ?

Ett barn förtjänar inte ett hat eller ett kärlekslöst hem.

Ingen trygghet, ingen som ger kramar, säger "Jag älskar dig", Ingen som läser din godnatt saga,

ingen som bryr sig om du lever eller inte.

Du är som pesten.......

Hur kan man någonsin förstå dessa empatilösa människor ?

Jag kommer aldrig göra det i alla fall.


Kärleken mellan två människor. Vilken härlig känsla det är att älska någon.

Bli älskad för den man är.

Vakna varje morgon och det första man ser är sin stora kärlek vid sin sida.

Dagen kan inte börja bättre.

Dela en vardag, glädje och sorg.

En dag kommer den finnas i mitt liv. Måste bara sträcka ut handen och se om någon vill ta emot den.


Kärleken till djuren.

Det är en sann kärlek mellan människa och djur.

Dom förlitar sig på oss. Vi ger dom mat, omvårdnad, uppmärksamhet, lydnad......

Alltid lika härligt att någon möter mig vid dörren med all denna kärlek.

Känslan att man är saknad och behövd.


Kärlek finns till materiella ting också.

Hobbies, sport, vänner......


KÄRLEKEN

Är det vackraste ordet som finns.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Off

Av Marie Philaldén - 13 februari 2016 01:04

  Jag har varit ganska off från internet den senaste tiden. Känt att det inte funnits tid och intresse att sitta vid datorn hela tiden.   Är i stallet med Vanja några timmar varje dag. Älskar att tillbringa tiden där uppe. Kontakten med hä...

Av Marie Philaldén - 19 januari 2016 21:46

  Idag var Marie på hälsoundersökning. Var jag frisk? Hör och häpna mina vänner........                                                   Jag var frisk i huvudet i alla fall :)   Jag fick klartecken av att påbörja min träning. Bara jag ta...

Av Marie Philaldén - 18 januari 2016 23:32

  Nu var man singel igen. Det varade inte så länge. Tyvärr var det inte mitt fel denna gången. Vet att jag inte är felfri. Men ibland måste man bara få försvara sin heder och sin familj.   Hur fanken ska man våga att hitta någon som man vil...

Av Marie Philaldén - 12 januari 2016 01:40

  Jag är en känslo människa. Tror att ingen uppfattar mig så. Varje gång jag blir osäker sätter jag på mig "masken" blir en clown. Med "masken" som skydd blir jag inte sårad. Fast egentligen vill jag visa den RIKTIGA MARIE........   När...

Av Marie Philaldén - 8 januari 2016 02:56

  Det nya året har anlänt med stormsteg. Tiden som rusar iväg, alla händelser som ska bli vackra minnen.   Varje år säger nästan alla att "Detta ska bli mitt bästa år någonsin" "Detta år ska jag sluta röka", "Detta år ska jag finna kärleken...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards