mirrow

Direktlänk till inlägg 8 januari 2016

2016

Av Marie Philaldén - 8 januari 2016 02:56


Det nya året har anlänt med stormsteg.

Tiden som rusar iväg, alla händelser som ska bli vackra minnen.


Varje år säger nästan alla att "Detta ska bli mitt bästa år någonsin"

"Detta år ska jag sluta röka", "Detta år ska jag finna kärleken" , "Detta år

ska jag banta", " Detta år ska jag börja äta sunt"


Varför måste det bli nyår innan man kan lova sig ett sundare liv??????

Nästan 80 % av alla löften bryts redan efter en månad.

För att vilja göra alla dessa saker måste det komma med styrka, vilja och anledningen till förändringen.


Jag har bestämt mig att börja med sundare mat, träna på gymmet, hålla på med hästarna som är Vanjas. Lovat att vara en del av hjälpen med ridning, skötsel och stallgöra. Ska bli så roligt.

Så jag känner att jag kommer lyckas, mycket kroppsarbete med både gym och hästar.

Jär är en tävlingsmänniska mot mig själv. För att lyckas har jag beställt min klänning som är helt otroligt läcker och ett par riktigt högklackade pumps. Detta ska bäras på min nya kropp i mitten på MAJ.........

Anledningen är att gå ner i vikt för min hälsa. Värken som sitter i lederna kommer bli bättre av rörelser, mina blodvärden kommer förändras, mitt blodtryck och mitt hjärta mår bättre av att förlora alla överflödiga kilon. För att bli motiverad har jag köpt en klänning i några storlekar mindre.....då måste jag..... annars har jag kastat pengarna i sjön


Här är Vanjas älsklingar och Det bruna stoet som jag ska hjälpa till mest med.....

Aria och hennes föl Alfa

       

Älskar livet med hästar. Tack Vanja att jag får ta en del av detta.....


Sen har vi gymmet..... inte så många som tränar. Ibland är man helt ensam, alltså nästan alltid om jag ska vara ärlig. Tur ingen ser hur jag gör bort mig då ;)

                       


Sen denna kropp ska tillbaka och några kilo till......

   


Som sagt jag fyllde år på nyårsafton

Hade en underbar kväll tills vissa ord och meningar blev utbytta...... snurrar mest i skallen och vet inte vart jag står. Ord sårar så jävla mycket, dom äter upp mig inifrån. Hur gärna jag vill går dom inte att radera. Känns bara som att jag inte duger för den jag är. Varför måste man försöka förändra mig? Duger inte mina beslut och min personlighet? Funderar på snart att göra det jag är bäst på. "Isolering"

 Gå till gymmet och träna "ensam", gå till stallet med "Vanja" och sen isolera mig i hemmet.

Då finns det ingen risk att någon sårar mig, att någon vill förändra mig.

Den draman jag har gått igenom är helt jävla sjuk. Orkar inte med mer skit och drama i mitt liv.

Blir hellre en gammal kärring med katter som älskar mig för den jag är....


Nu säger jag Gnatt..... i morgon är det full rulle igen...... Stall och gym

CIAO PÅ ER........

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Off

Av Marie Philaldén - 13 februari 2016 01:04

  Jag har varit ganska off från internet den senaste tiden. Känt att det inte funnits tid och intresse att sitta vid datorn hela tiden.   Är i stallet med Vanja några timmar varje dag. Älskar att tillbringa tiden där uppe. Kontakten med hä...

Av Marie Philaldén - 19 januari 2016 21:46

  Idag var Marie på hälsoundersökning. Var jag frisk? Hör och häpna mina vänner........                                                   Jag var frisk i huvudet i alla fall :)   Jag fick klartecken av att påbörja min träning. Bara jag ta...

Av Marie Philaldén - 18 januari 2016 23:32

  Nu var man singel igen. Det varade inte så länge. Tyvärr var det inte mitt fel denna gången. Vet att jag inte är felfri. Men ibland måste man bara få försvara sin heder och sin familj.   Hur fanken ska man våga att hitta någon som man vil...

Av Marie Philaldén - 12 januari 2016 01:40

  Jag är en känslo människa. Tror att ingen uppfattar mig så. Varje gång jag blir osäker sätter jag på mig "masken" blir en clown. Med "masken" som skydd blir jag inte sårad. Fast egentligen vill jag visa den RIKTIGA MARIE........   När...

Av Marie Philaldén - 22 december 2015 21:41

  Någon gång i livet hamnar vi alla i avgrunden av olika skäl. Nere i avgrunden möter man sin värsta fiende, sin egen rädsla. När man mött sin rädsla kommer styrkan om att man ska övervinna ALLT Att aldrig mer låta sig komma ner dit igen. I...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards