mirrow

Direktlänk till inlägg 30 oktober 2015

Beslut

Av Marie Philaldén - 30 oktober 2015 00:40


Detta inlägg är från mitt hjärta och själ.

Jag menar fullt allvar.

Den som tar åt sig vet att den väljer fel, den som väljer att ta den sidan har gjort sitt val.


INGEN vet vilket helvete jag har gått igenom.

Alla anklagelser, förnedring, psykigska misshandel, min förlust, mitt liv.

Allt skit jag har gjort för denna människa, all kamp

Fortfarande blir jag förnedrad, utnyttjad och anklagad.


Jag har kämpat för att hitta tillbaka till mig själv. Jag kommer aldrig hitta den sista pusselbiten, den biten kommer bli den nya delen av mig.

Jag har äntligen vågat börja ta selfies, visa mig, sminka mig, gå ut, se människor i ögonen.

Vågar vara mig själv.

Vägen har varit så lång och ensam. Har en bra bit kvar att vandra.

Äntligen har jag börjat träna, ta tag i min hälsa.

Slutat tycka synd om mig själv, bryta min isolering.

Våga börja lita på människor igen.


Nu kommer delen jag har tagit beslutet för.

Ni som känner mig vet vad som hänt, vem x:et lever med, hur han behandlar mig.

Jag har blockat han ur mitt liv. Finns inte en chans att han förtjänar respekt.

Ni som fortfarande har kontakt med honom och med hans "det" kan inte finnas kvar i mitt liv.

Alltså ALL kontakt, även via internet ska brytas.

Om ni har kontakt med dessa två accepterar ni vad han gjort mot mig och min familj.

För mig känns det som att ni sviker mig.

Tänk er tvärtom. Att det var ert liv.

Hur hade känts om det handlade om DIG ? ? ? ?

Att dina vänner hade kontakt med ditt X ......som gjort samma


Ni som fortfarande har kontakt med x:et och hans livspartner kan ta bort mig på Facebook, instagram, sin mobil och ur sitt liv.

Jag måste börja leva ett liv där jag kan känna att han inte existerar i.

Jag har skyddat en person i 10 år.

Har ingen anledning att skydda, men heller inte att berätta HELA sanningen.

Den är mellan han och mig.

Men måste jag skydda mig så släpper jag bomben.........

Ingen vill känna av den


RESPEKTERA MITT BESLUT.


Ni måste välja


Jag respektera ert beslut

 

 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Off

Av Marie Philaldén - 13 februari 2016 01:04

  Jag har varit ganska off från internet den senaste tiden. Känt att det inte funnits tid och intresse att sitta vid datorn hela tiden.   Är i stallet med Vanja några timmar varje dag. Älskar att tillbringa tiden där uppe. Kontakten med hä...

Av Marie Philaldén - 19 januari 2016 21:46

  Idag var Marie på hälsoundersökning. Var jag frisk? Hör och häpna mina vänner........                                                   Jag var frisk i huvudet i alla fall :)   Jag fick klartecken av att påbörja min träning. Bara jag ta...

Av Marie Philaldén - 18 januari 2016 23:32

  Nu var man singel igen. Det varade inte så länge. Tyvärr var det inte mitt fel denna gången. Vet att jag inte är felfri. Men ibland måste man bara få försvara sin heder och sin familj.   Hur fanken ska man våga att hitta någon som man vil...

Av Marie Philaldén - 12 januari 2016 01:40

  Jag är en känslo människa. Tror att ingen uppfattar mig så. Varje gång jag blir osäker sätter jag på mig "masken" blir en clown. Med "masken" som skydd blir jag inte sårad. Fast egentligen vill jag visa den RIKTIGA MARIE........   När...

Av Marie Philaldén - 8 januari 2016 02:56

  Det nya året har anlänt med stormsteg. Tiden som rusar iväg, alla händelser som ska bli vackra minnen.   Varje år säger nästan alla att "Detta ska bli mitt bästa år någonsin" "Detta år ska jag sluta röka", "Detta år ska jag finna kärleken...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards