mirrow

Direktlänk till inlägg 17 oktober 2015

Rörigt

Av Marie Philaldén - 17 oktober 2015 23:30


Usch, vilken röra det kan bli ibland i livet.

Nu snurrar allt så fort utan paus.

Hinner inte med i svängarna.


Lotta har legat inne på sjukhuset snart i två veckor.
Hon har problem med ryggen efter operationerna. Tappar känsel i sitt ben.

Lider med min dotter.

Sen ringde dom från neurokirurgen i Lund. Lotta ska opereras på torsdag för sin shunt.

Äntligen ska hon få den hjälp hon behöver med shunten. Den har bråkat länge.


Sen får vi hoppas att hennes karusell har stannat upp lite.


Jag var på bröstmottagningen i fredags ( igår)

Jag har haft en infekterad körtel och nu var den så mogen att det gick att öppna den.

När jag var där på undersökning berättade jag att det finns en större knuta under allt.

Han kände och blev osäker, han kallade på överläkaren.

Hon bedömde att den ska bort också.

In i ett operationsrum, fick sju stick av bedövningsnålen under bröstet.

Kände faktiskt inget alls. Otroligt, trodde att det var så känsligt när det handlar om brösten.

Han öppnade upp bröstet, grävde som det var en skattkista.

Överläkaren kom in och började rota också. Knutan var djupare än vad som trodde.

Den togs bort och skulle skickas på analys. Hon sa att hon hade tittat på mina bilder från mammografin jag gjorde några veckor innan operationen. Då sågs inte knutan.
Ja ja, jag är inte orolig. Vet till hundra procent att det är en fettknuta.

Nu är bröstet så svullet, blåmärket börja vandra runt bröstet. Ser ut som fan.

I natt hade jag så ont att jag bara satt och grät. Somnade vid halv åtta tiden i morse.

Helt slut i kropp och knopp.

Denna smärtan var nog det värsta jag varit med om.

Här kommer en bild på hur det ser ut.


 

Det röda ör blod som droppade, han hade inte sytt ordentligt.

Alltså ni ska se blåmärket. Tar en bild i morgon..... bläääää


Snart är det dags för Club 40. Ser fram emot detta med en känsla som pirrar i kroppen.

Varför kan jag inte skriva här. Men kanske jag kan berätta i framtiden.


Snart är det höstlov och då ska jag ha mitt underbara barnbarn Tilda hela veckan.

Det ser jag fram emot så innerligt mycket.

Hon ger mig glädje, energi, kärlek och massor av kramar.

Hon är allt för mig.

Skulle så gärna vilja sätta in ett foto på henne, men måste fråga hennes mamma först.


Nu ska jag krypa ner i soffan, glutta på en film.

Ta en värktablett och bara vara......


Kramiz på er alla........


#spotify

 
 
Eva

Eva

27 oktober 2015 06:52

Vad skönt att de fick bort allt, och vilken tur att du upptäckte det själv. Men ändock en otäck känsla.
Hoppas att du och barnbarnet får en härlig vecka! :-)

Kram och ha ´det gott!
/ Eva

http://dittenochdatten.bloggplatsen.se

Marie Philaldén

28 oktober 2015 11:50

Tack Eva.
Svaret dröjer och jag ser det som en positiv sak. Inställningen är att misstänker dom cancer går svaret fortare :)
Veckan är underbar :)

Kram Marie

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Off

Av Marie Philaldén - 13 februari 2016 01:04

  Jag har varit ganska off från internet den senaste tiden. Känt att det inte funnits tid och intresse att sitta vid datorn hela tiden.   Är i stallet med Vanja några timmar varje dag. Älskar att tillbringa tiden där uppe. Kontakten med hä...

Av Marie Philaldén - 19 januari 2016 21:46

  Idag var Marie på hälsoundersökning. Var jag frisk? Hör och häpna mina vänner........                                                   Jag var frisk i huvudet i alla fall :)   Jag fick klartecken av att påbörja min träning. Bara jag ta...

Av Marie Philaldén - 18 januari 2016 23:32

  Nu var man singel igen. Det varade inte så länge. Tyvärr var det inte mitt fel denna gången. Vet att jag inte är felfri. Men ibland måste man bara få försvara sin heder och sin familj.   Hur fanken ska man våga att hitta någon som man vil...

Av Marie Philaldén - 12 januari 2016 01:40

  Jag är en känslo människa. Tror att ingen uppfattar mig så. Varje gång jag blir osäker sätter jag på mig "masken" blir en clown. Med "masken" som skydd blir jag inte sårad. Fast egentligen vill jag visa den RIKTIGA MARIE........   När...

Av Marie Philaldén - 8 januari 2016 02:56

  Det nya året har anlänt med stormsteg. Tiden som rusar iväg, alla händelser som ska bli vackra minnen.   Varje år säger nästan alla att "Detta ska bli mitt bästa år någonsin" "Detta år ska jag sluta röka", "Detta år ska jag finna kärleken...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards