mirrow

Direktlänk till inlägg 13 oktober 2015

Aldrig

Av Marie Philaldén - 13 oktober 2015 23:42


Det ordet är det värsta som finns......

Just nu känns det som att orden ska vinna över min dotter.

När tar det slut?

                         ALDRIG


Operationerna hon gått igenom sen 1 juni.

Den första som tog åtta timmar. Läckan i ryggen som gjorde att dom fick öppna henne tre gånger till.

Smärtan som övervinner allt.

Blodproppen som skrämde livet av oss alla, framför allt Lotta själv.

Sen hjärnhinneinflammation ovanpå allt.

Nu ligger hon inne igen.

Höger benet är förlamat, hon kan inte ens gå på ett ben.

CT röntgen, ultraljud och MRT är gjorda.

Nu har Neurokirurgen i Lund fått alla bilder.

Dom har sett en förändring i hennes rygg. Nu vet vi inte vad som ska ske.

Läkaren ska ringa mig i veckan.

Så jag ställer frågan en gång till.

När ska allt ta slut?

Tänker på min dotter som går igenom allt. Jag överlever. Klart som fan att jag är orolig för henne.

Men någonstans finns det en styrka, en tro på att allt ska bli bättre för henne.

Hoppet är det sista som lämnar ens kropp.


Idag var jag hos Mahnaz. Nu ska jag börja med akupunktur igen. Jag ser faktiskt fram emot detta.

Varje vecka tills efter nyår. Äntligen ska jag få den rehab jag skrikit efter.

Framtiden ser ljus ut för Marie.


Jag hade Mahnaz när jag låg inne på sjukhuset efter feloperationen.

Så hon vet hela min historia. Hon har full förståelse att jag inte hittat tillbaka till mig själv efter

överdosen som sköterskan gav mig. När jag berättade att jag har lämnat in en anmälan blev hon faktiskt riktigt stolt över mig.

Nu ska jag få hjälp med att få tillbaka den sista biten.

Sista pusselbiten, den biten som ska göra MARIE helt fantastisk.


Det kommer bli en fantastik framtid för både mig och Lotta.

We gonna rock the world.


Älskar dig min underbara dotter <3

Önskade att jag kunde byta plats med dig.


INGEN MAMMA UTAN SINA MIRAKEL <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Off

Av Marie Philaldén - 13 februari 2016 01:04

  Jag har varit ganska off från internet den senaste tiden. Känt att det inte funnits tid och intresse att sitta vid datorn hela tiden.   Är i stallet med Vanja några timmar varje dag. Älskar att tillbringa tiden där uppe. Kontakten med hä...

Av Marie Philaldén - 19 januari 2016 21:46

  Idag var Marie på hälsoundersökning. Var jag frisk? Hör och häpna mina vänner........                                                   Jag var frisk i huvudet i alla fall :)   Jag fick klartecken av att påbörja min träning. Bara jag ta...

Av Marie Philaldén - 18 januari 2016 23:32

  Nu var man singel igen. Det varade inte så länge. Tyvärr var det inte mitt fel denna gången. Vet att jag inte är felfri. Men ibland måste man bara få försvara sin heder och sin familj.   Hur fanken ska man våga att hitta någon som man vil...

Av Marie Philaldén - 12 januari 2016 01:40

  Jag är en känslo människa. Tror att ingen uppfattar mig så. Varje gång jag blir osäker sätter jag på mig "masken" blir en clown. Med "masken" som skydd blir jag inte sårad. Fast egentligen vill jag visa den RIKTIGA MARIE........   När...

Av Marie Philaldén - 8 januari 2016 02:56

  Det nya året har anlänt med stormsteg. Tiden som rusar iväg, alla händelser som ska bli vackra minnen.   Varje år säger nästan alla att "Detta ska bli mitt bästa år någonsin" "Detta år ska jag sluta röka", "Detta år ska jag finna kärleken...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards