mirrow

Direktlänk till inlägg 28 november 2015

Paus

Av Marie Philaldén - 28 november 2015 02:30

 Tog en paus från både facebook och bloggen.

Behövde få tillbaka lite positiv energi.


Rensat upp bland mina bekanta, familj och förflutna.

Funkar inte att jag alltid ska vara den godhjärtade, att jag ska bara acceptera allt.

Så trött på alla players som tror att vi som fyllt 50 är så desperata efter kärlek.


I hela mitt liv har jag varit den oönskade, den som inte fått kärlek, varit ett stort svart får.

Äntligen har jag tagit tag i mina känslor. Att jag BRYR mig inte längre. Är jag inte värd mer så är det inte mina problem. Utan personen i fråga som har förlorat ALLT.

Nu har jag vänt blad och känner mig mer fri och gladare.


Hemmet har fått sin touch av min besatthet att det ska vara rent och snyggt. Stilrent börjar det bli bland möbler,och färg.

Nu planeras att målas om i alla rummen, skriva budskap på väggarna, skippa tavlor och ersätta med familjens vackra ansikten.

Sägen ska bytas ut till en kontinal säng. Uterummet ska planeras för en totalrenovering till våren. Rita upp trädgården på en skiss och börja handla hem sten och grus.

Nu är det dags att jag slutar tycka synd om mig själv. Börja leva, finna glädjen att ha en fantastisk trädgård.

Beställt mig min julklapp. Ett Fit armband. Har ingen som puschar mig till gym, motivation att lägga sig tidigt och stiga upp i normal tid. Detta armband kommer larma när det är dags att dricka, dags att röra på sig, larma när jag måste röra mig i en timme, larm om pulsen, larm om läggning och uppstigning.

Nu blir det kontroll över min vikt och hälsa.

Vet att jag blir friskare av ett sundare liv.


Ser ljuset..... att allt kommer förändras.

Nu har jag gått med i en dejtingsida. Hoppas på lite tur att jag kan finna mig en som vill älska mig för den jag är.

Någon som vill ha min kärlek.


Framtiden får utvisa.......



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Off

Av Marie Philaldén - 13 februari 2016 01:04

  Jag har varit ganska off från internet den senaste tiden. Känt att det inte funnits tid och intresse att sitta vid datorn hela tiden.   Är i stallet med Vanja några timmar varje dag. Älskar att tillbringa tiden där uppe. Kontakten med hä...

Av Marie Philaldén - 19 januari 2016 21:46

  Idag var Marie på hälsoundersökning. Var jag frisk? Hör och häpna mina vänner........                                                   Jag var frisk i huvudet i alla fall :)   Jag fick klartecken av att påbörja min träning. Bara jag ta...

Av Marie Philaldén - 18 januari 2016 23:32

  Nu var man singel igen. Det varade inte så länge. Tyvärr var det inte mitt fel denna gången. Vet att jag inte är felfri. Men ibland måste man bara få försvara sin heder och sin familj.   Hur fanken ska man våga att hitta någon som man vil...

Av Marie Philaldén - 12 januari 2016 01:40

  Jag är en känslo människa. Tror att ingen uppfattar mig så. Varje gång jag blir osäker sätter jag på mig "masken" blir en clown. Med "masken" som skydd blir jag inte sårad. Fast egentligen vill jag visa den RIKTIGA MARIE........   När...

Av Marie Philaldén - 8 januari 2016 02:56

  Det nya året har anlänt med stormsteg. Tiden som rusar iväg, alla händelser som ska bli vackra minnen.   Varje år säger nästan alla att "Detta ska bli mitt bästa år någonsin" "Detta år ska jag sluta röka", "Detta år ska jag finna kärleken...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards