mirrow

Direktlänk till inlägg 12 januari 2016

Känslor

Av Marie Philaldén - 12 januari 2016 01:40


Jag är en känslo människa.

Tror att ingen uppfattar mig så.

Varje gång jag blir osäker sätter jag på mig "masken" blir en clown.

Med "masken" som skydd blir jag inte sårad.

Fast egentligen vill jag visa den RIKTIGA MARIE........


När man levt i ett föhållande där man blev nedtryckt och sen av släktingar.

Då är det inte lätt att ställa om hjärnan. Orden ekar fortfarande i huvudet om att jag inte duger.

Att jag inte är vacker. Min kropp är så fet.

Men varje dag kämpar jag med att se mig i spegeln, Säga orden att min kropp är fin, fast jag inte menar det just då.

Fast det är viktigt att göra det varje dag. En dag så älskar jag MARIE som hon är


När jag älksar någon så är jag en annan person. Klart "Clownen" finns kvar, men den är bara framme i mina kommentarer. Man måste ha skratt, inte bara allvarligt vuxna.

Vill känna mig speciell, få höra orden om att jag är vacker och duger. Älska mig för den jag är, inte försöka ändra på mig.

För ett tag sen var det "Någon" som hoppade på mig om vissa saker. Anklagade mig för att jag är en alkoholist.

Jag som aldrig druckit mycket, inte druckit sen 2005. Har ALDRIG NÅGONSIN VARIT EN ALKOHOLIST.

Seriöst..... bara för att jag äter en viss tablett är jag verkligen inte en "alkoholist"

Den får man om det finns svår ångest och vissa tankar. Inte för att man har spritproblem.

Ni som är mina vänner kan ju intyga skiten.....


Det känns som att Marie inte har några känslor. Att man kan säga vad som helst och sen är det bra.

Att jag inte tar åt mig, att jag blir ledsen, att jag blir förbannad.

Ärligt, mig kan man inte bara kläcka ut en massa saker till och sen ska allt vara som vanligt.

Jag glömmer inte.

Trots jag är i min ålder har jag starka känslor och ett varmt hjärta som vill fyllas med kärlek, minnen och ömhet.

Min personlighet är så förbannat awesome. Den som finns vid min sida får ett helt underbart liv.

Men då kräver jag

RESPEKT


Tur jag har hästarna jag hjälper till med. Vanja är en underbar människa och vi skrattar mycket.

När jag är med i stallet känner jag mig uppskattad och att jag är mig själv.

Tack Vanja för att jag få uppleva detta igen.


Möt Aria som är mamma till Alfa.

         


Jag kommer lyckas med allt känns det som.

Vägrar bli en nedtryckt människa igen. Jag förtjänar inte det.


Nu släpper jag allt som är sagt och gjort.

Fick det ur mig här inne..... och här inne skriver jag vad jag vill.

BLOGGEN ÄR MIN VENTIL MOT MITT INRE.....


Gillar ni inte läsningen så sluta läs.......kommer aldrig försvara mina ord.

Dom är sanna och dom är mina.....'


Why cant u see me? I see you..... want u to feel the same ......






 
 
Ingen bild

Ingrid

12 januari 2016 02:50

PRECIS...så... <3
Var bara MARIE <3 <3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Off

Av Marie Philaldén - 13 februari 2016 01:04

  Jag har varit ganska off från internet den senaste tiden. Känt att det inte funnits tid och intresse att sitta vid datorn hela tiden.   Är i stallet med Vanja några timmar varje dag. Älskar att tillbringa tiden där uppe. Kontakten med hä...

Av Marie Philaldén - 19 januari 2016 21:46

  Idag var Marie på hälsoundersökning. Var jag frisk? Hör och häpna mina vänner........                                                   Jag var frisk i huvudet i alla fall :)   Jag fick klartecken av att påbörja min träning. Bara jag ta...

Av Marie Philaldén - 18 januari 2016 23:32

  Nu var man singel igen. Det varade inte så länge. Tyvärr var det inte mitt fel denna gången. Vet att jag inte är felfri. Men ibland måste man bara få försvara sin heder och sin familj.   Hur fanken ska man våga att hitta någon som man vil...

Av Marie Philaldén - 8 januari 2016 02:56

  Det nya året har anlänt med stormsteg. Tiden som rusar iväg, alla händelser som ska bli vackra minnen.   Varje år säger nästan alla att "Detta ska bli mitt bästa år någonsin" "Detta år ska jag sluta röka", "Detta år ska jag finna kärleken...

Av Marie Philaldén - 22 december 2015 21:41

  Någon gång i livet hamnar vi alla i avgrunden av olika skäl. Nere i avgrunden möter man sin värsta fiende, sin egen rädsla. När man mött sin rädsla kommer styrkan om att man ska övervinna ALLT Att aldrig mer låta sig komma ner dit igen. I...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards