mirrow

Direktlänk till inlägg 5 oktober 2015

Äntligen

Av Marie Philaldén - 5 oktober 2015 22:57


Nu har jag äntligen bestämt mig om att börja skriva igen.

Någonstans måste man var redo för att få bloggen levande.


Så nu ger jag detta en sista chans.
Hoppas ni ska gilla min resa genom denna spegel som varit min själ.

Sett glädje, hopplöshet, svikelser, kärlek, humorn, döden, livet...... allt.

Spegeln är den som vet

                         VEM

                           JAG ÄR........


När man lever med kampen om att överleva dagen och överleva en framtid.

Lära älska sig själv, se sig i spegeln och vara stolt över det man ser.

Känna sig unik och speciell.

JAG ÄR DET.

Jag är en vacker kvinna, jag har en snygg kropp, jag är speciell, jag är jokern som får många att skratta, jag är den BÄSTA MAMMAN SOM FINNS, jag är en sann vän som aldrig sviker.

Men dessa orden börjar stanna inom mig. Jag har en lång väg att vandra för att kunna säga dessa orden och MENA DOM.


Kampen jag har gått igenom har varit den svåraste jag någonsin gjort.

Den förnedringen som slog av mig benen, hatet som jag aldrig känt innan. Det tog över mitt liv.

Jag isolerade mig. Kände mig inte värdig att leva. Kunde inte ens se mina vänner i ögonen för jag kände att dom dömde mig.
Låg i soffan och tyckte synd om mig själv.

Många säger att gå till en psykolog och få hjälp.

INGEN KAN HJÄLPA MIG..........

                                                  

                                     BARA JAG SJÄLV........

 

 

Den kamp som jag har kämpat och överlevt är MIN EGEN.

Ingen ska se mig gråta, ingen ska höra mig skrika, ingen ska se mina svarta ögon, ingen ska se mig gå i en dvala. För att klara denna resa måste man göra den ensam. När man är ensam behöver man inte ta ansvar för någon annan förutom mig själv.

Det känns så underbart att den tunnel jag varit så länge i har jag kommit ur. Locket är på och jag kommer aldrig någonsin mer öppna den tunnel.


Idag har jag börjat med många olika saker.

Fått tillbaka mitt liv och självförtroende.

Älskar att höra mitt eget skratt, älskar att se mig i spegeln och se mina ögon som lyser. Dom är inte svarta längre.

Varje dag känner jag hur styrkan växer inom mig.


Min hobby som jag har gömt undan i så många år har fått mig att vakna igen.

Äntligen vågar jag börja med målandet igen. Våga visa att JAG KAN

Texta mina ordspråk. Texta det kan jag, utan att skryta så är jag JÄVLIGT DUKTIG.

Det stärker min självkänsla att göra det jag är bra på.


Nu har jag hittat det jag älskar.

Ingen ska ta det ifrån mig.


Kärleken saknar jag.

Men den kommer när jag minst anar det.
HAN med stort H väntar någonstans.

Om han bara visste vilken UNDERBAR människa JAG ÄR.......


MIN RESA HAR BÖRJAT..........

                                                  


VILL NI HÄNGA PÅ ? ? ? ?

 


#SPOTIFY

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Off

Av Marie Philaldén - 13 februari 2016 01:04

  Jag har varit ganska off från internet den senaste tiden. Känt att det inte funnits tid och intresse att sitta vid datorn hela tiden.   Är i stallet med Vanja några timmar varje dag. Älskar att tillbringa tiden där uppe. Kontakten med hä...

Av Marie Philaldén - 19 januari 2016 21:46

  Idag var Marie på hälsoundersökning. Var jag frisk? Hör och häpna mina vänner........                                                   Jag var frisk i huvudet i alla fall :)   Jag fick klartecken av att påbörja min träning. Bara jag ta...

Av Marie Philaldén - 18 januari 2016 23:32

  Nu var man singel igen. Det varade inte så länge. Tyvärr var det inte mitt fel denna gången. Vet att jag inte är felfri. Men ibland måste man bara få försvara sin heder och sin familj.   Hur fanken ska man våga att hitta någon som man vil...

Av Marie Philaldén - 12 januari 2016 01:40

  Jag är en känslo människa. Tror att ingen uppfattar mig så. Varje gång jag blir osäker sätter jag på mig "masken" blir en clown. Med "masken" som skydd blir jag inte sårad. Fast egentligen vill jag visa den RIKTIGA MARIE........   När...

Av Marie Philaldén - 8 januari 2016 02:56

  Det nya året har anlänt med stormsteg. Tiden som rusar iväg, alla händelser som ska bli vackra minnen.   Varje år säger nästan alla att "Detta ska bli mitt bästa år någonsin" "Detta år ska jag sluta röka", "Detta år ska jag finna kärleken...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards