mirrow

Direktlänk till inlägg 9 oktober 2015

Intressant

Av Marie Philaldén - 9 oktober 2015 17:06


Jag har bloggat i några år.
Tyvärr har jag börjat om många gånger.
Man måste ha något som man brinner för, något som gör att JAG tycker det är

roligt att blogga.


Det mest intressanta är att när jag skrev om mina privata problem, hur jag levde,

"hans" beteende, min ångest, min sjukdom........

Då hade jag många läsare.

Nu har jag ändrat mitt skrivande och tappat ALLA NYFIKNA.....

Vad är det för skillnad? Egentligen

Jag skriver som jag brukar, det enda är att jag börjat med min framtid.

Är ni inte glada över att jag kommit över den mörka delen av mitt liv?


Jag skriver inte för att HA LÄSARE.

Var bara en sak som jag upptäckte.

Anledningen att jag skriver är att dela med mig av min livserfarenhet.

Kanske någon känner igen sig. Någon som får styrka, som jag kanske kan hjälpa.


Äntligen har MARIE tagit det rätta beslutet.

Ett steg som jag inte tagit förrän jag är säker på att jag orkar strida.

Anmälan skickades och idag fick jag ett mail......


Bekräftelse

Inspektionen för vård och omsorg (IVO) har öppnat ett ärende och

registerat de handlingar som kommit in.


Så nu har jag börjat kampen om rättvisan.

Detta handlar om överdosen som sjuksköterskan gav mig den 16 oktober 2013.

Det känns riktigt underbart att tagit detta beslut.

Sen ringde jag pantientnämnden om hur jag blir behandlad på akutmottagningen när jag är sjuk.

Hur dom nochalera min diagnos, att jag inte blir undersökt. Skyller på att röntgenbilderna som är nästan ett år gamla såg bra ut då. Så enligt akuten kan inte min kropp försämras.

När jag hade min sepsis ville dom inte ens lägga in mig. Barnen fick övertala läkaren.

Tre timmar senare var jag nästan medvetslös.

Nu hoppas jag att jag får den hjälp som jag behöver när jag är sjuk.

Man åker inte till en akutmottagning om jag INTE är sjuk.


Nu ser jag fram emot att jag fått den styrkan att slåss för min sjukdom och mot överdosen.

Styrkan lever ett kraftfullt liv inom mig.


Idag fick jag mina pennor från Pen store.

Beställde dom igår vid 16 tiden och fick dom i brevlådan idag.

Så tveka inte att beställa från den butiken.


Nu ska den kreativa sidan inom mig få utlopp.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Off

Av Marie Philaldén - 13 februari 2016 01:04

  Jag har varit ganska off från internet den senaste tiden. Känt att det inte funnits tid och intresse att sitta vid datorn hela tiden.   Är i stallet med Vanja några timmar varje dag. Älskar att tillbringa tiden där uppe. Kontakten med hä...

Av Marie Philaldén - 19 januari 2016 21:46

  Idag var Marie på hälsoundersökning. Var jag frisk? Hör och häpna mina vänner........                                                   Jag var frisk i huvudet i alla fall :)   Jag fick klartecken av att påbörja min träning. Bara jag ta...

Av Marie Philaldén - 18 januari 2016 23:32

  Nu var man singel igen. Det varade inte så länge. Tyvärr var det inte mitt fel denna gången. Vet att jag inte är felfri. Men ibland måste man bara få försvara sin heder och sin familj.   Hur fanken ska man våga att hitta någon som man vil...

Av Marie Philaldén - 12 januari 2016 01:40

  Jag är en känslo människa. Tror att ingen uppfattar mig så. Varje gång jag blir osäker sätter jag på mig "masken" blir en clown. Med "masken" som skydd blir jag inte sårad. Fast egentligen vill jag visa den RIKTIGA MARIE........   När...

Av Marie Philaldén - 8 januari 2016 02:56

  Det nya året har anlänt med stormsteg. Tiden som rusar iväg, alla händelser som ska bli vackra minnen.   Varje år säger nästan alla att "Detta ska bli mitt bästa år någonsin" "Detta år ska jag sluta röka", "Detta år ska jag finna kärleken...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards